Termíny seminářů a kurzů:

další termín kurzu plánuji na říjen 2017
KURZ AUTOMATICKÉ KRESBY

POZOR - POZOR - POZOR

Veškerý obsah blogu a veškeré novinky se přesunuly na www.sandraliving.cz
Stranky nejsou dlouhodbě aktualizovany

čtvrtek 20. června 2013

Výčitky a výjimečnost

Chováme se hezky k cizím lidem a nejbližší zraňujeme
A zase je to tady. Jedna chyba a nesčetné množství výčitek.
Nesnáším výčitky – takové ty dlouhé, nefér monology během kterých je člověku vyčteno úplně všechno: počínaje nevinným špinavým hrnkem na stole a konče tím, že před 20 lety jsem z indiánského tábora neposlala pohled… Je to jako s vánočním cukrovím, začne se věcně u vanilkových rohlíčků a nakonec člověk – ani neví jak – ocitne se na dně krabice a dojídá poslední nahryzanou kokosku.


Jak proti tomu bojovat? Jednoduše: peču pouze dva druhy cukroví a v takovém počtu, aby nedošlo k nedůstojnému dojídání. Prostě se snažím nevyčítat. Samozřejmě, když se mi něco nelíbí, řeknu to. Ale hned a nenechávám to v sobě hnít. Není to hezké a člověka pak jen z toho bolí břicho, protože nějakou věc „nestrávil“. To je to nejdůležitější: uvědomit si své konání a svobodně se rozhodnout pro příslušnou akci.

ALE

Jak se bránit, když je vyčítáno nám? Jelikož jsou výčitky jistou formou manipulace, zdaleka nejlepší je nereagovat a co nejdříve ODEJÍT než je řečeno či uslyšeno příliš. Bohužel žijeme v době mnoha komunikačních kanálů a když odejdete, ten druhý má prostor pro telefonát, sms, e-mail, facebook atd. A není nic horšího než si hezky v klidu v práci přečíst, že je člověk v podstatě ta nejhorší osoba na světě a nic na tom nemění ani hodiny jógy a sebepoznání. Řekněme, že člověk v tu chvíli pochopí proč se jedinci toužící po osvícení schovávali v jeskyních a stávali se z nich poustevníci.
Když už má člověk pocit, že v tichu sám se sebou je v harmonii a neruší ho nic jiného než tiché zvuky života kolem, nenese zrovna s nadšením fakt, že mu někdo připomíná křivdy od současnosti do cca 20 let nazpět. Já však nechci žít jako poustevník. Čerpám sílu a nadšení z osamocení, kterou však ráda šířím pak i mezi lidmi.

Jak na výčitky?

  • Člověk, který se dostane do kruhu zloby je jako malé ohnivá koule chrlící jed. Toto NENÍ váš milující přítel, přítelkyně, sestra, bratr, maminka, tatínek.
  • Pokusme se nereagovat. To je ta nejtěžší část, ale nejdůležitější. V momentě kdy přihodíte své polínko do ohně, tak zesílí. Když nepřihodíte, oheň dohoří.
  • Představme si, že jsme v bublině jasného světla, které pouští dovnitř jen to dobré. Zlé věci zůstávají venku.
  • Trénujme zapomínání: uleví to duší a vytvoří prostor k novým krásným zážitkům.
  • Pokud to v nás zůstává, zkusme si za každou výčitku představit čím je pro nás daný člověk výjimečný.
  • Pravidlo tří O: Omluvte se (za tu jednu konkrétní chybu). Odpusťte sobě i druhému. Odejděte na čerstvý vzduch, ať ve Vás proudí nová čirá energie.
Když už však zazní to nejhorší, berme to pozitivně. Teď už to může být jen lepší. Pamatujme, že jediná možnost, jak se dostat z kruhu výčitek, je z něho vystoupit, říct si: Ta bolest končí zde a já už ji nebudu dál šířit.

6 komentářů:

  1. Milá Sandro, škoda,že tento článeček nebyl na stránkách již včera!!
    Mohla jsem si to vyzkoušet hned 2x!!

    Hned jsem si Pravidlo tří O zkopírovala a večer doma vytisknu!!

    Omluvte se (za tu jednu konkrétní chybu) - většinou to udělám ,ale s velkým odstupem.... Odpusťte sobě i druhému- druhým odpustit je lehčí než sobě (matlám se ve svých vinách i vnucených,i když ostatní na to už dávno zapoměli.Pak mám pocit,že nestojím za nic a že jsem neschopná!!
    Odejděte na čerstvý vzduch, ať ve Vás proudí nová čirá energie.- to já jdu vždy pracovat, té energie mám v ten moment na rozdávání - rozzuřená lvice!!!

    Tak vidím, že se musím jestě hodně učit!!

    Děkuji za tento poučný článek.
    S láskou Ž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ž, je důležité si říci, že v ten daný okamžik jsi dělala to, co jsi nejlépe uměla a za to se člověk trestat nemůže ;-)
      Když něco dělám, jak nejlépe v tu danou chvíli dokážu, tak dělám největší maximum.. Zkus si to říct ;-)

      S.

      Vymazat
  2. Sanři, přesně tento článek jsem si dnes potřebovala přečíst, děkuju !

    OdpovědětVymazat
  3. Sandro, moc hezké, jsem ráda, že jsem Vás dnes virtuálně potkala, jelikož teď řeším sama v sobě dlouholeté rodinné rozepře a mám pocit, že už v tom kruhu zla nechci chodit. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pěkný večer :-)

      Vítejte u mne...a jsem ráda, že jsme se potkal..ale třeba jsme se nepoznaly náhodou ;-) Já si myslím, že nic není náhoda ;-)

      Vymazat

Děkuji za Váš vzkaz, už se těším, až si jej přečtu!
Krásný den přeje Sandra