Termíny seminářů a kurzů:

další termín kurzu plánuji na říjen 2017
KURZ AUTOMATICKÉ KRESBY

POZOR - POZOR - POZOR

Veškerý obsah blogu a veškeré novinky se přesunuly na www.sandraliving.cz
Stranky nejsou dlouhodbě aktualizovany

úterý 18. června 2013

Feng Shui – umění bydlet – umění měnit svůj život

Feng Shui je spojení dvou slov „vítr a voda“, ale to se dočtete kdekoliv, kde se tohle spojení používá. Já se ale vždy snažím se najít ty správná slova, když se mne lidi zeptají „Co to vlastně to Feng Shui je?“.
Pokusím se do pár řádků vtěsnat to, co mne už pár let provází každodenním životem. Feng Shui má nejenom pro mne každý den připravené nové a nové překvapení, jaké jednoduché a prosté řešení mohou být na naše složité problémy.
Znovu jsem se musela přesvědčit, že člověk se učí každým dnem, ať má jakékoliv množství vědomostí a tak i já. Chci začít nový projekt a zapomenu na svoje Feng Shui. Ale pěkně popořádku.
Řeknu k tomu už jenom jednu větu. Feng Shui je jedna z mála věcí (nebo umění), které vám zvenčí může pomoci udělat změny vevnitř.

Všichni budete se mnou souhlasit, že prostor kolem nás ovlivňuje náš život. Je rozdíl, jestli žijeme v malé chaloupce na kraji lesa, nebo ve velkoměstě. V paneláku nebo ve vile na pláži. A stejně nás ovlivňuje náš byt, rozestavění nábytku v něm, barvy v pokojích, rozmístnění jednotlivých pokojů, tvary a věci kolem nás a místa, kde leží. Na první pohled maličkosti, že?. Na maličkostech ale stojí svět.
Vždy máme dvě možnosti: „Buď my život přizpůsobíme našemu bytu, nebo byt přizpůsobíme našemu životu.“ Můžete si vybrat. Posunout televizi o půl metru, nebo se každý den dívat jak Váš manžel má za nejlepšího kamaráda ovládač od TV. Je to na Vás.

Změňte své okolí a změníte svůj život.


Změna, to je to správné slovo vystihující Feng Shui. Jakákoliv změna ve vašem bytě Vám pomůže změnit kousek vašeho života. Pamatujete se, jak jsem napsala, že jsem se nebyla schopna rozhýbat k začátku nového projektu, protože jsem zapomněla na své Feng Shui? To je ono. Neudělala jsem žádnou změnu a v „starém“ (ne věkem) nejde začít nic nové. Něco těžkého? A neděláme to denně? Když si na prvé rande koupíme novou halenku nebo s odchodem partnera měníme účes? A co naše noční ženské intuitivní přesuny nábytku …

Takže můžeme pěkně spolu udělat první krok…

Představte si váš byt. A představte si, že váš byt je jako vaše tělo a vchodové dveře jsou ústa, kterými stále nosíme nové věci dovnitř. Jak dlouho? Kolik let už vnášíme jeden kus za druhým a kdy naposledy jsme něco kromě odpadkového koše vynesli? A teď si představte, že by VÁS nikdo stejnou dobu nepustil na toaletu. Jak byste se cítili? Hm, tak přesně se cítí váš byt.
Pro nové věci, nový život, nového partnera nebo novou práci, musíme udělat v bytě místo.

Krok č.1: Projděte celý byt a vyházejte všechny nepotřebné věci.

Když mne moji učitelé před lety postavili k tomuto úkolu, říkala jsem si, že žádný problém. Bydlela jsem ve svém bytě jen pár měsíců, co takového se mohlo nahromadit? Věříte, že jsem se nestihla divit, když byl najednou plný kontejner? (a ne jeden)
Začněte ve skříni. My ženy vždy tvrdíme, že nemáme co nosit a naši chlapi nevěřícně kroutí hlavou nad našimi přeplněnými skříněmi. Jenomže my máme pravdu, jenom ji ještě ukázat mužům. Když teď otevřete skříň a podíváte se do ní jako by byla někoho jiného, asi budete mít stejný názor jako váš muž :)
Použijme tedy léty ověřenou tzv. „kolíčkovou metodu“. Vezměte si košík s kolíčky a na každou věc, kterou jste neměli rok, dejte jeden kolíček. Dva roky, dva kolíčky. Zakrátko kolíčky dojdu a vy máte dvě možnosti. Buď „okolíčkované“ věci vyhodíte a pokračujete (kolíčky dáte z věcí dolů), nebo jdete koupit další kolíčky. Já doporučuji podle vlastních zkušeností, že to co jste neoblékli rok, už neoblečete nikdy, ale pokud vám je věcí doopravdy líto, začnete v prvním kole vyhazovat „vícekolíčkové“ věci.
Je pravda, že i mně bylo líto všechno vyhodit, protože mnohé věci z toho byli nové, tak jsem pozvala holky a nechala jich si vybrat věci, které se jim líbí a zbytek šel z domu ven. U oblečení dávám velký vykřičník na věci, které jste nosili v těžkém období jako je např. úmrtí někoho blízkého, rozchod s partnerem, neúspěšné zkoušky. V tomto oblečení je uskladněnavšechna energie z tohoto období a sami musíte uznat, že to není nic, co byste chtěli mít nadále v životě. Pokaždé, když znova oblečete danou věc, se hlouběji a hlavně znovu vracíte do nálad v tomto období. Je to potřebné?
Další pikantérií jsou svatební dary, hlavně v starších generacích, kdy bylo běžné dostat tři žehličky apod. Je načase se zamyslet, co všechno doopravdy potřebujete a používáte. Pomalu projděte byt a všechny nepoužívané, z místa na místo překládané věci buď věnujte nebo se jich jednoducho zbavte.
Vím, že vás čeká těžký úkol. Znám všechny úskalí a chvíle, kdy každou z věcí držíte v ruce a smutným pohledem přemýšlíte, jestli i toto patří do kategorie, která má jít do popelnice. Proto vás prosím, nerobte nic násilím. Pokud vás Feng Shui zaujme a začnete s ním doopravdy žít, tak se toto stane vaší každodenní součástí. Říká se, že pomalu dále zajdeš a hlavně když zjistíte, že se vám po tomto uklízecím „trápení“ lépe dýchá nejen v bytě, ale i v životě, začnete to dělat s radostí. Uvolnili jste množství místa pro příchod nových věcí a možností do vašeho života. A časem naučíte své přátele a kamarády, že jako dárek místo různých sošek, váziček a podobných drobností jsou lepší „konzumní“ věci.
Teď budu všem držet palečky při prvním krůčku, protože ten sice nevypadá, ale je nejdůležitější ze všech. Když bude ve vašem bytě a životě „energeticky“ místo, pak všechny přesuny nábytku, změny barev bude doopravdy možné vidět na vašem životě.


zdroj: www.michalikova.cz

10 komentářů:

  1. Sandři, my tomu s kamarádkou říkáme "pytlování" - prostě nás to popadne, vezmeme obr pytle na odpadky a už to lítá. A ta energie, jak pak sviští bytem - úžasné !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, to je nejlepší...
      Ale sama za sebe musím řílct FENG SHUI neFENG SHUI a tak...člověk se musí doma cítit dobře a to je to nejhlavnější kritérium si myslím ;-)

      Vymazat
  2. FENG SHUI ,to mě prostě baví:-).Znám jeho kouzelnou moc:-))Celý den uklízím a zvelebuji naše bydleníčko a cítím se na konci tropického dne báječně unavená:-)

    Ale zdá se až neuvěřitelné,že právě v momentě,kdy si s Tomáškem začneme povídat o našem budoucím domečku,tak přijde právě tento krásný článek:-)

    jo jo:-)

    život je krásný:-))

    přeji VŠEM krásný podvečer!

    Market

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Vesmír zkrátka ví, jak vše naplánovat ;-) je kouzelný, nemyslíte?

      Vymazat
  3. Sandruško,
    moc pěkně napsáno...svatá pravda :o) Feng Shui praktikuji dost často a užívám si to! Nejen, že každou sobotu lítám po domě a uklízím, peru, smejčím, vysávám atd. ale jednou za čas mě to popadne pořádně a to pak věci lítají.
    Jen můj muž pak kroutí očima nad těma pytlema a ptá se "Co v tom vlastně je???" :o)) A já jsem pak nabitá pozitivní energií a cítím to "čisto" a "čerstvo" u nás doma :O)
    Měj se krásně
    papa
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen ať to lítá ;-) šup šup šup...
      Se budeme za necelý měsíc stěhovat, tak to bude FENG SHUI jak vyšitééé :-) chi chi

      Vymazat
  4. To je jak na zavolanou ;-) momentálně, konečně po přestěhování peru a třídím dětský hadříky na hodí se, hodí se někomu jinému, hodí se na charitu a hodí se na recyklaci ;-) a už se těším, až ty hromady zmizí ;-) pak se vrhnu na svoje - jenže - zhubnu, nebo nezhubnu? :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě to čekáá :-) stěhování za rohem, už abych stříhala metr.
      V Olomouci maj senza kontejnery (máme jej hned u domu v Olomouci), právě na charitu atd. Bezva věc. Člověk má aspoň pocit, že nemrhá...a jde to na potřebnou věc.
      Mno a to probírání oblečení Joli, ani mi neříkej...páč si říkám to samé. Ale jsem 2 měsíce po porodu, tak snad se to ještě zlepší.

      Užívej krásného počasí!
      Sandra

      Vymazat
  5. U nás jsou ty kontejnery taky, možná rok, ale zatím nebyli lidi, co by vytřídili ;-) Tedy, prckové by třídili, ale to bych asi brzo neměla v čem chodit ;-)
    To teplo musí být s miminkem v bytě úmorné, co? Já jsem vděčná za zahradu, stromy, stínek, ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doma máme příjemně, nemůžu si stěžovat ;-)

      to bude feng shui ou jéé no, myslím že tam pomalu rosteme taky, kdy emka bude vyhazovat věci ze skříní

      Vymazat

Děkuji za Váš vzkaz, už se těším, až si jej přečtu!
Krásný den přeje Sandra